کد خبر: 174202947
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
خانه » خبر گزاری ها » خبر گزاری مهر » بارندگی های آذربایجان شرقی ۳۴.۵ درصد افزایش یافت
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

تبریز- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: میانگین بارندگی در استان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش چی 24 به نقل از خبر گزاری مهر:

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اشجعی با بیان اینکه در سال زراعی جاری (از مهر سال گذشته تاکنون) ۲۴۸.۱ میلی متر بارندگی روی داده است، افزود: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه بلند مدت نیز ۱۶.۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در چهار روز اخیر (هفتم تا دهم اردیبهشت) به طور میانگین ۱۵.۴ میلی متر بارندگی در سطح استان روی داده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این مدت بیشترین بارندگی از مرند با ۲۲ میلی متر، کمترین از سراب با پنج میلی متر و از تبریز ۹.۵ میلی متر گزارش شده است.

اشجعی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیشترین بارش از چاراویماق با ۷.۴ میلی متر گزارش شده و در شهر جدید سهند تگرگ باریده است.

وی گفت: هم اکنون سامانه بارشی از منطقه عبور کرده و از فردا تا روز پنجشنبه جو پایدار همراه با افزایش دما در استان حاکم و از پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۲۱ درجه و چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.

اشجعی افزود: دمای هوای تبریز نیز در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین زمان به ۱۸ درجه و در سردترین زمان به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و هم اکنون دمای این شهر ۱۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین